PKP PLK oficjalnie zainaugurowała nową linię kolejową, prowadzącą do lotniska w Jasionce. Podobnie jak inne połączenia do lotnisk regionalnych, połączenie trapią te same błędy - niskie prognozy przewozowe w stosunku do ogromnych poniesionych nakładów i brak możliwości dopasowania połączeń kolejowych do rozkładu lotów.
Oficjalna inauguracja odbyła się w sobotę, 30 września. Obecny był na niej m. in. Rafał Weber, sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury odpowiedzialny za... drogi oraz Mirosław Skubiszyński, wiceprezes zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe odpowiedzialny nie za inwestycje, a za eksploatację.
Od niedzieli, 1 października linia jest oficjalnie otwarta. Na razie nie ma informacji o jakichkolwiek problemach z funkcjonowaniem. Podróż koleją z przystanku Rzeszów Staromieście, zajmuje 13 minut; z Rzeszowa Zachodniego dojedziemy w kwadrans, a ze stacji Rzeszów Główny w ciągu 18 minut.
Na budowę nowej linii kolejowej nr 632 o długości niecałych 5 km oraz modernizację istniejących odcinków o długości 7 km wydała aż 300 mln złotych. Nowa linia rozpoczyna swój bieg w miejscowości Zaczernie, by połączyć się z nowo wybudowaną stacją kolejową Jasionka Lotnisko. Stacje i przystanki na trasie to: Rzeszów Główny, Rzeszów Zachodni, Rzeszów Staromieście, Rzeszów Miłocin, Zaczernie oraz na budowanej linii: nowy przystanek Głogów Małopolski Południowy i nowa stacja Jasionka Lotnisko. Realizacja projektu
opóźniła się o rok.
Spore kontrowersje
wzbudza też rozkład jazdy. Nawet na tak krótkiej linii nie udało się kolejarzom ustalić stałych godzin odjazdu, które można by zapamiętać. Na linii pojawi się 12 par pociągów elektrycznych (a więc 12 przyjazdów i 12 odjazdów z lotniska), których rozkład ułożono tak, że
nie da się dojechać na poranny lot do Warszawy, ani wrócić pociągiem do stolicy Podkarpacia, gdy samolot LOTu wróci z Warszawy około północy. Z pociągu nie skorzystają też pracownicy firmy Borg Warner (2 tysiące osób!), bo pociągi nie zdołają przywieźć pracowników na godzinę 7, 15, 23.